Tervishoiuteenust võib osutada ravijärjekorra alusel juhul, kui puudub võimalus tervishoiuteenust osutada kohe. Inimene peab kindlasti arsti vastuvõtule pääsema ravijärjekordade maksimummäära piires. Vältimatut ja erakorralist ravi vajavad kindlustatud võetakse ravile olenevalt patsiendi tervislikust seisundist kohe või plaanilisest järjekorrast lühema ooteaja jooksul.
Tervishoiuteenuse saamist ootavate isikute järjekorda korraldatakse Tervise Infosüsteemi ning TTO tarkvara vahendusel, abil.
Ravijärjekorda peavad kliinilised assistendid/registraatorid. Korduva visiidi määramisel võib külastaja vastuvõtule registreerida ka muu erialaspetsialist (arst, õde, tervishoiuspetsialist).
Patsiendi ravijärjekorda registreerimine on tagatud:
Kliiniline assistent/registraator on kohustatud esimesel pöördumisel registreerima nimetatud ajavahemikus saabunud ravijärjekorra taotlused olenemata ravijärjekorra pikkusest ja muudest asjaoludest.
Vajadusel ravijärjekorras muudatuse tegemisel registratuuritöötaja teatab patsiendile muudatustest hiljemalt ühe tööpäeva jooksul arvates muudatuste tegemisest ning säilitab varasema teabe koos märkega, et patsienti on muudatustest teavitatud.
Kui ravijärjekord on pikem kui kuus kuud, teavitab patsienti registratuuritöötaja teenuse osutamise ajast ja kohast üks kuu enne tervishoiuteenuse osutamist.
Patsiendil on vastutus ilmuda kokkulepitud ajal vastuvõtule. Kui patsient ei ilmu vähemalt 24 tundi ette teatamata kokkulepitud ajal vastuvõtule/protseduurile, on asutusel õigus antud aeg tühistada ning väljastada uus aeg järjekorra lõpus. Juhul, kui patsient ei ilmu etteteatamata vastuvõtule kahel järjestikusel korral, on TTO-l õigus külastaja ravijärjekorrast välja arvata ning keelduda edasisest ravijärjekorda registreerimisest.